Az üzleti életben eltöltött éveim alatt rengeteg emberrel tárgyaltam sok-sok iparágból. Hol született megállapodás, hol nem. És bizony a megkötött üzletekből nem mindig lett virágzó együttműködés: számtalan nemfizetés, behajtás vagy akár per is lett a vége egy-egy gyömölcsözően induló üzleti kapcsolatnak.
Pedig voltak jelek arra vonatkozóan, hogy azt az üzletet nem kellene megkötni. És bizony sokszor nem az elhangzottak alapján mondom ezt, hanem akár a tárgyaló partnerem megjelenése alapján. Összeszedtem nektek 3 olyan stíluselemet, amely láttán azt tanácsolom, azonnal meneküljetek a tárgyalóasztaltól.
1. Hatalmas pecsétgyűrű
Nem egyszer ült velem szemben olyan, jellemzően fiatal tárgyalófél, aki úgy gondolta, hogy stílusos az, ha kipakolja a családi örökséget. Vagy ami rosszabb, láthatóan nem antik családi ereklyét hord, hanem egy modern, pecsétgyűrű-jellegű borzalmat, amit megvásárolt, vagy még rosszabb - csináltatott magának.
A pecsétgyűrűt ugyanis régen ki kellett érdemelni: eredetileg a nemesi címmel rendelkezők kiváltsága volt, később pedig jeles esemény emlékére kapta meg az ember. Például ha eltöltött 20 vagy 30 évet a munkahelyén, mint az én nagyapám. Vagy ha Superbowlt nyert, esetleg egy bizonyos, nagy presztizsű egyetem hallgatója volt.
A pecsétgyűrűt tehát ki kell érdemelni!
Férfiak, értem én, hogy nagyapa pecsétgyűrűje nagyon kedves számotokra, de nagyapa régen volt már fiatal, ahogy a pecsétgyűrű is régen volt már elegáns viselet. Olyan hatást keltetek, mintha kiskamaszként szeretnétek megmutatni, hogy már férfiak vagytok. Kivéve ha 55 felett vagytok, ebben az esetben már illik hozzátok - kis dózisban, maximum egy darabos kiszerelésben.
2. Hangsúlyos ékszerek
Ó, azok a vastag láncok és karkötők! Esetleg kaucsukkal kombinált (annyira 2000-es évek!) nehéz ezüst és aranyékszerek. Halmozva. Nagy tételben.
Egy baj van: a nagy és feltűnő ékszerekkel nem azt üzenitek magatokról, hogy van pénzetek mindenre, hanem hogy kínkeservesen szeretnétek megmutatni, hogy vagytok valakik. Inkább a gesztusaitokban legyetek meggyőzőek, és figyeljetek oda a szerződésben foglaltakra!
Nem arról van szó, hogy ne hordhatnátok a keresztet, amit a nagyszülőktől örököltetek, és a vallási hovatartozásotok jelképeként abban érzitek jól magatokat. Hanem arról, hogyha tárgyaltok, ezeket illik az ing alá rejteni. Mert egy tárgyalás nem arról szól, ki tud több grammnyi nemesfémet magára aggatni. Hanem az együttműködésről és a megállapodásról. Bőven elég kiegészítő rajtatok egy szép óra és persze a jeggyűrűtök, ha van.
3. Kilógó partiprém
Ha nem ismernéd a partiprém kifejezést, akkor elmondom mi az: az ing alól kilátszó mellkasszőrzet.
Igen, volt olyan tárgyalásom, amelyből szinte csak a velem folyamatosan farkasszemet néző, pázsitszerű képződményre emlékszem.
Ehhez bizony nem csak megfelelő adottságok kellenek, hanem az is, hogy az inged felső néhány gombja kigombolva maradjon, és ne viselj az inged alatt aláöltöző pólót vagy trikót.
Kérlek, könyörgöm, esedezem, soha ne csinálj ilyet! Ha jelentős szőrzettel rendelkezel, annak a látványát tartsd meg otthonra vagy a nyári időszakra a vízpartra.
Tárgyalásra vagy megbeszélésre amúgy sem illő egy gombnál többet kigombolnod, ezzel megadod a tiszteltet a partnereknek és magadnak is.
Ha pedig eddig nem hordtál, ideje rendszeresítened az ing alá öltöző trikót vagy trikópólót a gardróbodba. Ez általában picit mélyebb nyakkivágású vagy V-nyakú, feszülős pamutpóló, amely egy plusz réteg az ing és közted. Segít abban, hogy ne izzadd át az inged olyan könnyen, és a légkondis irodában sem fogsz fázni egy szál ingben. A rövidujjú verzió használatával elkerülheted az idővel ingeden megjelenő és besárguló izzadtság foltokat is.
Ez a három dolog csak a jéghegy csúcsa volt. Kíváncsi vagyok arra, neked milyen emlékeid vannak a borzasztó üzleti találkozókról. Ne fogd vissza magad!
Ha úgy érzed, profi segítséggel akarsz felkészülni az előtted álló tárgyalásokra, engem megtalálsz! http://agihuszka.hu
Ha férfi vagy, kattints!
Ha nő vagy, kattints!
Kövess facebookon: Agi Huszka Style
Kövess instagrammon: agihuszka_style
Képek: comelookatmychesthair.com, magyarekszer.hu, aranyekszer-webaruhaz.hu, ekszernagyker.hu, global.rakuten.com, silverbene.com, spicyice.com, tezenis.com
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Hivatásos Beszólóművész 2018.02.12. 10:04:54
Csak nehogy egyszer az legyen a válogatás alapja, hogy aki divat blogot próbál írni, azt rögtön el kell adni szexrabszolgának valami muszlim országba.
Miért? Mert én azt mondtam, tehát így van.
2018.02.12. 10:31:15
commentes nikk 2018.02.12. 10:36:09
dr. mesterséges színezék 2018.02.12. 10:37:55
New stupid cunt on the block.
Szelid sunmalac 2018.02.12. 10:57:07
Bambano 2018.02.12. 11:08:30
ahha.
két dolgot kellene megszokni végre:
- pólót ing alá csak az amcsi katonák vesznek, a többieknek ez parasztos.
- izzadás következményei ellen nem a póló segít, hanem a víz meg a szappan, minél gyakrabban.
ehhez nem árt tudni, hogy az izzadság sem nem büdös, sem nem sárga. büdös akkor lesz, ha több óra múlva elszaporodnak benne a baktériumok. tehát ha reggel rendszeresen lesikáltad magad a zuhany alatt, akkor nem lesz sárga az izzadságfoltod.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.12. 11:26:08
Abban igaza van a posztolónak, hogy az ing alatti póló főleg légkondícionált helyiségekben nagyon jól jön. Divat ide vagy oda. A póló felülete ui. többszöröse bőrödének, így gyorsabban és egyenletesebben el tud párologni az izzadság. Ha gyorsabban párolog, nem fog átnedvesedni, így nem romlik a hővezetése, azért aztán kisebb eséllyel fázol meg.
Ami a büdösséget illeti, ez testi adottság is. Van olyan ember, akin azonnal érezni az izzadság bűzét, hiába mosakszik rendesen. Persze a dezodor baktériumölő hatása segít valamennyit.
Lángharcos 2018.02.12. 11:26:42
AgiHuszka 2018.02.12. 11:28:02
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.12. 11:29:05
Mindenki tudja, hogy óriás pecsétgyűrűt és kilós fukszokat leginkább tehetős roma honfitársaink szoktak viselni, így a poszt nem is nagyon titkoltan arra buzdít, hogy megbízhatóságukról és becsületességükről messze földön híres roma honfitársainkkal ne kössünk kölcsönösen előnyös üzleteket.
(Aki nem vette volna eddig észre, ironizáltam.)
AgiHuszka 2018.02.12. 11:30:09
Egyre több férfi kezdi el nálunk is beépíteni a ruhatárába szerencsére. Sokan nem hiszik el, amikor tanácsolom nekik a póló-ing-alá dolgot. Aztán kipróbálják és mintha új világ nyílna meg előttük. Pedig csak egy apróság! :)
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.12. 11:31:14
"Engem az érdekel, hogy valaki szakmailag mennyire van toppon, nem a divatérzékéért ülök le vele tárgyalni."
Attól, hogy szakmailag a topon van, még lehet megbízhatatlan, sőt egyenesen csaló.
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.12. 11:32:44
" nem fog átnedvesedni, így nem romlik a hővezetése"
Természetesen azt akartam írni, hogy nem romlik a hőSZIGETELÉSE.
erol 2018.02.12. 11:34:08
AgiHuszka 2018.02.12. 11:38:51
A sárgulása a ruhadarabjaidnak bizony az izzadtságtól történik, akármit is akarnak neked beadni a dezodorgyártók. Az izzadtságod tele van ásványi anyagokkal, sókkal és egyéb bőrazonos dolgokkal, ezért is érzed sósnak. Ez a sótartalom okozza a sárgaságot.
Ha a pólód kapja az ing helyett a 'napi adagot' akkor az fog sárgulni - de egy 2-3ezer forintos sima pamutpólót könnyeb szívvel cserélsz, mint mondjuk a 30ezer forintos, gyönyörű Boss ingedet!
Az izadtság szagát azok a baktériumok adják, amik az izzadtságodban jelen lévő sókat és ásványi anyagokat elkezdik feldolgozni. A dezodorokkal csökkentheted az izzadás mértékét (ha alumíniumot is tartalmaznak) de el soha nem lehet zárni a csapot. A szagokat és a baktériumflórát kell kordában tartani. Természetesen ez egyedi, ki mennyire hajlamos izzadni, és kinek milyen a baktériumflórája.
Nagyon fontos egybként hogy ezeket az 'alápólókat' az ember 60 fokon tudja mosni. Ezen a hőfokon ugyanis kvázi fertőtleníti az inget, és nem fognak megbújni a pamutban a baktériumok, és a szagok is kevésbé jönnek!
AgiHuszka 2018.02.12. 11:42:11
DE! Van egy nagy különbség köztük és az általam említettek között: általában nem csak szakmailag, de emberileg is toppon vannak. Tehát képesek arra, hogy a szituációnak megfelelően viselkedjenek. Tehát képesek begombolni az inget, és nincs szükségük arra, hogy a fél ékszerbolt rajtuk legyen. Merthogy nem kell semmit kompenzálniuk, mivel önmagukban is jó szakemberek! :)
AgiHuszka 2018.02.12. 11:44:55
Viccet félretéve, a cikket (sajnos) a kemény magyar valóság ihlette. Egy az egyig valami problémás dolog lett az ilyen sztorik vége: jó esetben szerződésbontás, rossz esetben nemfizetés miatti behajtási eljárás vagy per.
Tudod, néha az élet írja a legjobb sztorikat, neked csak papírra kell vetni! :D
Bambano 2018.02.12. 11:48:03
tehát akkor most az a baj, hogy meleged van, vagy az, hogy fázol?
ha fázol, vagyis számít a póló hőszigetelése, akkor nem izzadsz. tehát teljesen mindegy, hogy párologtatja el azt az izzadságot, ami nincs. ha izzadsz, és ezt a póló leszívja a bőrödről és saját magán párologtatja el, akkor téged nem hűt a párolgáshő elvonása, tehát izzadni fogsz továbbra is, mint a ló, mert az izzadságod nem töltötte be a hűtő funkcióját.
BobAlice 2018.02.12. 11:48:09
AgiHuszka 2018.02.12. 11:49:12
AgiHuszka 2018.02.12. 11:52:22
De ha valaki még arra se veszi a fáradtságot, hogy legalább a 'rendes üzletember' benyomását akarja kelteni, akkor történnek meg a cikkben leírtak.
Tudod, az olasz maffiózók is mindig jól néznek ki! :D
Boar. 2018.02.12. 11:53:48
De ha én nem tudok szemkontaktust teremteni a kebeldús és emellett mélyen dekoltált hölggyel mert a gravitáció mindig lefelé vonzza a tekintetemet, akkor egy szexmániás disznó vagyok...
dr. mesterséges színezék 2018.02.12. 12:01:54
Nála nem kéne semmire venned a "fáradtságot", ha üzletről volna szó.
Pic 2018.02.12. 12:12:53
Vannak ugye a fukszos csávók, akik általában egy bizonyos típushoz tartoznak az üzleti életben ők a saját köreikben mozognak, egy klasszikus üzletember ritkán kerül össze velük.
Ezt egy kicsit felülírja és a mellkasszőrzet témáját is az un. "laza befutott vállalkozók témaköre" Ők azok akik pörögnek az üzleti életben de nem nagyvállalatnál és nem multinál, hanem saját erejükből értek el valamit a szakmában és van egy befutott jól menő cégük. Szakmailag ott vannak, van presztizsük és nem érdeklik őket a kivagyi dolgok, szarnak bele, szeretik a kényelmes viseletet és úgy érzik ők MEGENGEDHETIK maguknak ezt a lazaságot, SŐT sokan közülük kifejezetten utálják a YUPPI-kat, az ő fordításukban az "öltönyös majmokat".
Ezeknél az embereknél nyáron simán belefér a rövidnadrág, rövidujjú ing, kigombolva, fuksz, szamurájfrizura! Ettől még fontos, korrekt üzleti partnerek.
Ami a "prémet" illeti..... EGY FÉRFIEMBER SZŐRÖS. Evvan. Az, hogy a mai fiatalok között trendi, hogy a srácok borotválják magukat mindenhol az egy másik dolog.
Én mint az idősebb korosztály tagja röhögök rajtuk és a velem egyidősekkel együtt szőrösek vagyunk és kopasztökű, kis majmoknak hívjuk őket.
Ez bizony oda-vissza alapon megy :)))
A multiknál dresscode van. Zárt ruha egyebek. Ezt mindenki tudja. Ami a sárga foltot és a pólót illeti. Én 20 éve hordok inget és azt kell mondjam, hogy a sárga folt az szappantól és dezodortól függetlenül jön az ingre magától sőt sokszor a dezodor okozza. megoldás CSERE. Az amerikaiak vesznek ing alá fehér pólót, más országbéliek ritkán.
Ami a stílust illeti EGY VALAMI nagyon kimaradt. Az üzleti életben komoly helyekre és / vagy egy bizonyos szint felett MINDENKI öltönyt vesz és bizonyos alkalmakkor, helyen, szinten ez MINDIG SÖTÉT. Rossz hír a trendiknek: A fazon is kötött.
A kulturált üzletember ezt tudja és ennek megfelelően öltözik.
Szijjártó azért is volt rossz példa, mert a diplomáciában is a FEKETE konzervatív szabású öltönyt vesszük fel. Szjjártó és bandája ezt nem tudja.
Imádom amikor a bunkó arabok egy tárgyalásra nem átallják ledobni a burnuszt és felveszik a fekete öltönyt majd megjelenik a magyar diplomácia képviselője egy színes öltönyben ami az aktuális trendnek megfelelően szűk, feszülős szabású, mintha egy számmal kisebb lenne viselőjénél.
A feszülős zakós trendi divatos fijjúknak üzenem, hogy EZ NEM DIVATOS.
EZ ugyanolyan mint a 90-es évek elején a padlizsánlila menedzser viselet.
AZ is gáz volt, AZT is kiröhögtük!
A kedves blogtársaknak én csak annyit mondanék, hogy vigyázzatok a trendi öltönyösökkel, mert sokszor nagyobb rablók, mint a fukszosok.
:DDD
funfun 2018.02.12. 12:17:43
A szerzőnek valószínűleg semmi kifogása az ellen, mikor a mellek majdnem kibuggyannak a ruhából (nem pultos csaj, hanem céges főtárgyaló volt a kisasszony, én szégyelltem magam, mikor vele szemben ültem), vagy mikor miniszoknyában flangál a kollegina az irodaházban. Na meg mikor annyi smink van szerencsétlenen, legyen akár huszonéves, akár nyugdíj előtt álló, hogy az ember farsangi jelmezre gondol, miközben nézi.
dr. mesterséges színezék 2018.02.12. 12:20:40
Egyetlen felvételen sem tűnt fel a pecsétgyűrű kellemetlen kopogása vagy a nyári hőség verítékszaga.
dr. mesterséges színezék 2018.02.12. 12:25:07
Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.12. 12:41:57
"tehát akkor most az a baj, hogy meleged van, vagy az, hogy fázol?"
Az a baj, ha megfázol.
"ha fázol, vagyis számít a póló hőszigetelése, akkor nem izzadsz."
Van ám olyan is, hogy nem fázol, de meleged sincs. :)
"tehát teljesen mindegy, hogy párologtatja el azt az izzadságot, ami nincs."
A tested mindig párologtat el vizet. Akkor is, ha nem izzadsz.
"ha izzadsz, és ezt a póló leszívja a bőrödről és saját magán párologtatja el, akkor téged nem hűt a párolgáshő elvonása"
Akkor a vákuumenergiából veszi a párolgáshőt?
"tehát izzadni fogsz továbbra is, mint a ló, mert az izzadságod nem töltötte be a hűtő funkcióját."
Igen, fogsz izzadni, csak nem lesz lucskos az inged, pólód. De megfázni sem fogsz, mert nem ázol át. A posztoló sem azt írta, hogy nem fogsz izzadni, ez egy kommentben especially for you le is írta.
youtu.be/34xPyMVkHC8?t=34m57s
Próbálj visszaemlékezni, mint tanultál fizikaórákon.
Akármiértis 2018.02.12. 12:43:28
Kiváncsi voltam görgetve a cikkben, mi lesz az első. Telitalálat. Leginkább szóba se állok azzal aki pecsétgyűrűt hord. Egyszerűen tróger, annak ellenére, hogy ez örökség volt vagy hagyomány. Nagymama porcelánkészlete csipketerítőn sincs már az asztalon.
Másrészt meg a legelső üzleti találkozás esetén a fent leírtak abszolút mérvadóak. Teljesen mindegy, hogy építész vagy jogász az illető. Az utolsó ilyen muksó akivel üzleteltem egy 140kg-s dagadt állat volt, kigombolt ingel és egy zsák fukszal megpakolva mint egy karácsonyfa. Persze pecsétygyűrű. Ügymenet 0, kommunikáció 0 és persze siker volt kierőszakolni a megállapodás szeriniti összeget 50 telefonnal később. Mivel nem rockkoncerteket szervezek, se nem prostikat futtatok, ezek alapok.
alalala 2018.02.12. 12:56:13
Nyáron így is - úgy is izzadsz. Legalábbis az átlagemberek izzadnak. Az aláöltöző két dologban segít:
1: nem az inget fogod összeizzadni. (Tehát egyrészt nem fogsz úgy kinézni, mint egy idióta, másrészt meg a trikóid fognak jóval hamarabb elhasználódni, nem pedig a sokkal drágább ingeid.)
2: miután beleizzadtál hűteni fog.
"két dolgot kellene megszokni végre:
- pólót ing alá csak az amcsi katonák vesznek, a többieknek ez parasztos."
Átizzadt ingben járkálni szerintem jóval parasztosabb, de ez persze attól függ, hogy ki milyen környezetben dolgozik ;)
"- izzadás következményei ellen nem a póló segít, hanem a víz meg a szappan, minél gyakrabban."
Ez így van. Épp ezért nem árt még állásinterjú, ill. tárgyalás előtt megkérdezni, hogy lehet-e a zuhanyzót használni :D
"ehhez nem árt tudni, hogy az izzadság sem nem büdös, sem nem sárga. büdös akkor lesz, ha több óra múlva elszaporodnak benne a baktériumok. tehát ha reggel rendszeresen lesikáltad magad a zuhany alatt, akkor nem lesz sárga az izzadságfoltod."
Ebben is igazad van. Akinek nincs lehetősége néhány óránként zuhanyozni, ill. ruhát mostni az amúgy is lúzer. :D
Alick 2018.02.12. 12:57:26
Xmas 2018.02.12. 13:14:16
Roboduck 2018.02.12. 13:24:54
Üzleteljünk kizárólag olyan vérprofi szélhámosokkal, akik tökéletesen hozzák a legelőkelőbb trendet! Nekem speciel a - nem trimmelt - szőr áll fel a hátamon, ha találkozok egy tökéletesen business-style figurával és szólnak a fejemben a vészharangok, hogy itt most kéremszépen átbaxási kísérlet következik...
maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.12. 13:25:34
Ha pl. sportszereket árul a cég, akkor kifejezetten előnyös az itt negatívnak leírt típus.
Szelid sunmalac 2018.02.12. 13:32:57
Lángharcos 2018.02.12. 13:38:44
Koczy · http://koczyblogja.blog.hu 2018.02.12. 13:50:16
Ericarthur 2018.02.12. 13:56:09
simán hordhatja a pecsétgyűrűjét
_B_ 2018.02.12. 13:59:00
Ilyenkor a test megpróbál kompenzálni, tehát homloktájon és hajban is erősebb izzadás alakulna ki, érdemes a hajat leborotválni, majd az egész arcot és fejbőrt vékonyan átlátszó szilikonnal átkenni, azon tuti nem üt majd át!
Ebben az esetben még midig várható, hogy segged partján csorog majd a folpak alól a nedű, érdemes felvenni egy felnőtt pelenkát, és a lábaidat is betekerni folpakkal.
efi 2018.02.12. 14:20:07
Gondolom alsógatyát sem szoktál venni, nehogy pluszban meleged legyen.
Bezony az ing meg a bőr közé mindig kell valami, ha más nem, legalább trikó. Az fogja beszívni az izzadtságot és nem engedi tovább. És az anyaguk és a szabásuk is sokkal kényelmesebb, mint az ingeké.
commentes nikk 2018.02.12. 14:26:15
haXXor 2018.02.12. 14:35:53
úgymond 2018.02.12. 14:38:32
Szarazinda 2018.02.12. 14:43:46
Hát ezek a fukszos, stílustalan, szőrös bunkók mégis milliárdos cégeket hoztak létre.
Amit nem teljesen értek az az, hogy, ha jól látom az ágihuszka sztájl blog egy divatblog, nem HR blog. Na nem mintha az utóbbiak színvonalasabbak lennének, de azért ne egy divatblogger adjon már tanácsot, hogy kivel üzleteljen bárki, nehogy már egy divatblogger döntse el, hogy a felsoroltak önmagukban azt kell jelentsék, hogy nem szabad a partnerrel üzletet kötni. Szóval nem tudom, hogy a posztszerző milyen tematikájú üzleti tárgyalásokon vett részt, ha a divatszakmához tartozókon, akkor érthető a véleménye, de más iparágakra vonatkoztatva azért bátorság, leegyszerűsítés és arrogancia ilyeneket kijelenteni, jól beleillik a "10 lófasz, amiből tudod, hogy anyámpicsája" típusú rendkívül tudományos blogposztoknak.
Az inga alá pólóval teljesen egyetértek amúgy, nem is vagyok hajlandó másképp inget hordani.
alalala 2018.02.12. 14:45:37
Akkor nyaranta jókat szoktatok kacagni egymáson az öltönyös aston martinosokkal, mi? :D
Bár szerintem inkább rajtam nevet mindkettőtök, miközben én az ingemben biciklizek be a melóba :(
kontár lajos 2018.02.12. 14:46:16
commentes nikk 2018.02.12. 14:47:03
bobijub 2018.02.12. 14:53:56
commentes nikk 2018.02.12. 15:03:18
bobijub 2018.02.12. 15:06:10
Make Valamit · http://make.blog.hu 2018.02.12. 15:06:15
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2018.02.12. 15:07:02
bobijub 2018.02.12. 15:09:31
Pic 2018.02.12. 15:10:25
Padlizsánlila, neonzöld és egyéb trendek jönnek mennek. A fekete meg fekete és marad is. VANNAK ESETEK, mikor nincs más választásod.
Jaaaaa hogy lehet más színt is? Persze! Nem azt mondtam, hogy nem lehet. A Multiknál nem olyan durva ahogy gondolod. standard hollónak csak a tanácsadók öltöznek, de ők 7/24-ben. Tudnék mesélni.... Normál menetben ÖLTÖNY, a többit a helyzet határozza meg. Sötétkék, sötétszürke, fekete az bizonyos alkalmakkor kötelező, máskor simán lehetsz lazább, sportosabb. Én például nagyon szeretem nyáron a lenvászon zakókat. Egy sima hétköznap az irodában teljesen elmegy. Jól néz ki, igaz kényes, vigyázni kell rá.
bobijub 2018.02.12. 15:16:50
Void Bunkoid 2018.02.12. 15:20:21
Ez pont ugyanolyan szertartásos/kötelező jelmez, mint ahogyan szintén elvárt dolog egy magasabb rangú katolikus paptól (legalább püspök, ilyesmi) egy komolyabb jelentőségű misén a szertartásos palást, vagy egy jogásztól a tárgyalóteremben a talár, illetve egy orvostól a fehér köpeny.
Lehet eltérni tőle, csak k*rvára nem fogsz komolyan venni egy szörnyetegespólós-piercinges-bakancsos ügyvédet, egy hawaii inges tangapapucsos orvost, vagy egy BDSM bőrtangás püspököt :)
Pic 2018.02.12. 15:20:56
Nana. Itt meg kell húzni a vonalat. Van még egy szempont. A ruhakódex iparágonként is eltérő.
A durva öltönyös helyeken is van casual day vagy jeans day, általában pénteki nap.
IT iparágban pl a farmer+ing, farmer+póló teljesen oké, de programozóknál a strandpapucs, rövidgatya szinte elvárás jobb körökben.
Ha ennyire nem is, de reklámszakmában is nagyon lazák a srácok ott is lazán farmer+póló kombóban nyomják, igaz a szekrényben mindenkinek ott figyel az öltöny és egy tiszta ing és ha menni kell akkor gyors öltözés és Taraaam!
Jártam úgy, hogy egy hivatalos megbeszélés után egy órával ahol a reklámügynökségiek volt a legelegánsabbak, át kellett ugranom az ügynökségre hozzájuk és nagyon kilógtam a farmerok közül az öltönykémmel.
commentes nikk 2018.02.12. 15:22:39
Pic 2018.02.12. 15:24:58
Egyébként külön dicséret a plasztikus képekért... megkapó volt. A BDSM mise különösen megrázott. :)))
bobijub 2018.02.12. 15:25:01
IrishOak 2018.02.12. 15:37:53
Pic 2018.02.12. 15:44:30
Amikor egyszer állásinterjún beszólt egy ilyen nagyonokos HR-es, kiküldtem az interjúról, mondván ne pofázzon már bele szakmai kérdésekbe.
Rossz néven vették, nem kaptam meg az állást.
Nem bántam meg.
orient 2018.02.12. 15:49:27
2018.02.12. 15:50:32
Pl. Ismertem olyat, aki huszonévesen pecsétgyűrűt hordott, elég gagyinak tartottam. Az az illető megbízható alak, bármikor üzletelnék vele, de attól még pöcs. :-D
funfun 2018.02.12. 15:53:57
"Latom par embernek azert betalalt ha valaki a kpeukje mondja, hogy igenytelenek... "
Cicabogár, itt arról van szó, hogy egy blogger okosakat akart mondani, csak nem jött be neki. A külső alapján történő megítélés nem biztos, hogy bejön.
Viszont az olyan okoskodó, aki nem tudja, mikor és hol kell egy mondatban vesszőket kitenni, eléggé nevetségessé teszi saját magát. Pont azzal, hogy okoskodni akar, közben meg még helyesen írni sem tud.
alalala 2018.02.12. 16:08:24
Rossz néven vették, nem kaptam meg az állást.
Nem bántam meg."
Legalább akkora hiba lett volna, ha ezek után mégis felvesznek, mint amekkora hiba az volt, hogy a hr-es szakmai kérdéseket tett fel neked. Tulajdonképp még javított is a cég azzal, hogy nem akarnak összeférhetetlen embereket alkalmazni, sajnálhatod, hogy nem vettek fel :D
pendinguser 2018.02.12. 16:14:32
pendinguser 2018.02.12. 16:17:13
Szelid sunmalac 2018.02.12. 16:21:58
pendinguser 2018.02.12. 16:22:16
Pic 2018.02.12. 16:59:44
Hát elég leegyszerűsíted a dolgot, meg ez csak új partnernél húzós kérdés, több éves kapcsolatban elméletileg nem kérdés, de de azért van benne valami.
Megbízhatatlan partnerrel is lehet bizniszelni, csak lényeg, hogy te tisztában legyél a gyengeségeivel és azt tudd kompenzálni, a saját javadra fordítani. Van sajnos ilyenem is. Muszáj velük dolgozni, szakmailag toppon vannak és nem drágák, de duplán kell ellenőrizni utánuk, mert hajlamosak összecsapni a melót. Voltak már beégések miattuk a 80%-nál készre jelentett munkák miatt.
Aztán ott az időfaktor is.
Én pl most külkereskedelemben vagyok. A kínai beszállítóink elég korrektek. 10+ év együttműködés EGY döccenővel, azt is kezelték. jó minőség, korrekt elszámolás, nagyjából okés határidőtartás. Ennek ellenére időbe került míg megtanultam, hogy nem mondanak nemet semmilyen kérésre, még arra sem amit lehetetlen teljesíteni.
Ehhez kapcsolódik tapasztalatként néhány karácsonyi szezon alatt elszenvedett tömény szívás s szituáció is, ahol megtanultam azt is, hogy még tuti dolgot sem szabad karácsonykor tőlük rendelni, mert bármit is mond a kiskínai, akkor sem csinálják meg a szokásos minőségben. Szoktak rám furcsán nézni, mikor mondom, hogy a karácsonyi bevásárlást Júliusban kezdjük....
Irbisz 2018.02.12. 17:00:30
Ráadásul ez csak valamiféle múltból ittmaradt illemszabály, ma már abszolút nincs igy normál üzleti környezetben. Persze ultrakonzervatív, esetleg kifejezetten etikettorinetált környezetben ma is igy van, de ha csak nem a bank of england vagy hasonló cég képviseletében mész partnerhez tárgyalni, üzletet kötni, akkor nyugodtan lehet pólót viselni ing alatt, a kutya sem fog ezért rád (legalábbis Nyugaton) ferde szemmel nézni, vagy mucsainak tartani.
5perc 2018.02.12. 17:18:34
Melyik az az egy bizonyos egyetem?
Csak tudjam már, hogy ha holnap több egyetemről jönnek hozzám tárgyalni, melyikeket vágjam ki az ajtón pecsétgyűrű alapján.
AgiHuszka 2018.02.12. 17:52:30
Megadnánd a helyesírással foglalkozó blogod címét? Köszi! :D
Viccet félretéve: tudod, amikor a nyelvtanról beszélünk az az a pont, ahol a tartalom helyett a küllem a döntő, és ez régen rossz. Erről szól a cikk is, amikor a tartalom (komoly üzleti tárgyalás) és a küllem (komolytalan feltűnősködés) nincs pariban.
Mark Bolt 2018.02.12. 17:53:16
AgiHuszka 2018.02.12. 17:57:20
alalala 2018.02.12. 17:57:40
Gondolom több egyetemen is adnak, de az talán nem is akkora (eszmei) érték, mint amit az elitebb diákszövetségeken (vagy hogy hívják ezeket magyarul) lehet begyűjteni.
Lehet ezeket hülyeségnek tartani, de azért egy elég jó (könnyű) indulási alapot ad az egyetem utáni élethez. Ez ugyan csak amerikáról szól, de attól még érdemes elolvasni, ha nem hallottál még róla (filmekből mondjuk már biztosan): www.forbes.com/2003/01/31/cx_dd_0131frat.html
"Csak tudjam már, hogy ha holnap több egyetemről jönnek hozzám tárgyalni, melyikeket vágjam ki az ajtón pecsétgyűrű alapján."
Ne aggódj, nem fognak hozzád tárgyalni menni. Nyugodtan vágd ki, akinek pecsétgyűrűt látsz az ujján :D
AgiHuszka 2018.02.12. 17:58:22
5perc 2018.02.12. 18:04:31
Már miért tartanám hülyeségnek? De arra biztosan nem számítok, hogy te toppansz be hozzám ilyen gyűrűvel.
AgiHuszka 2018.02.12. 18:06:11
AgiHuszka 2018.02.12. 18:10:41
Itthon orvosin vagy bizonyos mérnöki karokról hallottam, hogy adtak. Rérgen úgy tudom, a mai Corvinus is egy darabog űzte ezt a dolgot. De ez ma már a kar döntése. Az biztos, hogy én már nem kaptam ilyet anno a Corvinuson! :)
AgiHuszka 2018.02.12. 18:11:43
MPL firstlady 2018.02.12. 18:22:49
ezek itt a bloggerina által felsorolva a HR-es szemüvegen át tapasztaltak alapján lenne az irányadó? mosolygok...
az általánosítás remek példái, mint a köcsög béemvés, meg a tahó terepjárós.
nagyon érdekes, hogy az öltözékhez társítja az üzleti bizalmat, mi köze a kettőnek egymáshoz?
az öltözet ízlés dolga, ami szubjektív, tök felesleges ilyen tanácsokat adni, főleg ilyen felütéssel. az illik-nem illikkel mindenki annyira van tisztában, amennyire szüksége van rá.
ezúton kérem a bloggerinát, legyen kedves az összefüggésre rávilágítani, tényekkel alátámasztani ezt a tapasztalatát, hogy nekem, mint sikeres vezetőnek miért kéne óvakodnom az ily módon felöltözött emberektől?
én elhiszem, hogy ahol dolgozott, ilyen volt a tapasztalata. ezért sajnálom egyrészt, másrészt a saját szubjektumát ne vigye már bele a tanácsadásba, ha sikeres stylist vagy mittomén mi szeretne lenni...főleg ahogy ha a tapasztalatai alapján szeretné ezt tenni (2 év stradivarius?), ezt írja itt....
nagyon érdekel, miért kéne "azonnal menekülnöm" a tárgyalóasztaltól - ami megjegyzem nettó tahóság, ha szó szerint veszem amit ír - ha meglátom a tárgyalópartnerem szőrös mellkasát?
ursus artos 2018.02.12. 19:10:38
aha, és akkor a szandál-zokni miért is "ciki"????
Jossarian 2018.02.12. 19:28:04
2. cigany
3. cigany
Ilyen roviden is le lehetett volna irni. Ne uzletelj cigannyal.
AgiHuszka 2018.02.12. 19:34:39
Szarazinda 2018.02.12. 19:41:55
Ne üzletelj olyannal, aki:
- szandálban jön interjúra
- sőt, zoknit is vesz hozzá
- aki rövid ujjú inghez köt nyakkendőt, sőt súlyosbítja zakóval/komplett öltönnyel
- fekete színű cipőhöz barna övet vesz fel, vagy fordítva
Szóval érted.
Visceroid 2018.02.12. 19:57:07
Elnök Úr 2018.02.12. 20:39:13
Amennyiben meséltek róla neked azok az emberek, akikkel azt hiszed, hogy tárgyaltál, akkor valóban.:) Hr outsourcing nagyon messze van bármiféle tárgyalástól vagy ha ezt tárgyalásnak tekintjük, akkor az anno hozzátok beérkező írni-olvasni alig tudó szalagmunkás "jelöltek" is több ezer tárgyaláson vannak túl. Ezen logika mentén egyébként a te érvelésedet használva, akár ők is írhatnának hasonló aranyszabályokat, hisz láttak már ilyet :D
Hogy hasznosat is írjak: egyetlen egy jellemző esetén nem tárgyalunk, ha az illető láthatóan s*gghülye ahhoz a szegmenshez, amiről beszél.
BiG74 Bodri 2018.02.12. 20:48:06
"nagyon érdekel, miért kéne "azonnal menekülnöm" a tárgyalóasztaltól - ami megjegyzem nettó tahóság, ha szó szerint veszem amit ír - ha meglátom a tárgyalópartnerem szőrös mellkasát? "
Hát ha a melltartója között látod meg, akkor lehet kellene.
A szőrös mellkasvillantást eddig csak ukránoktól láttam, bár róluk kiderült inkább maffiózók, mint normál üzletemberek.
Cigányok esetében soha nem láttam súlyos aranyékszereket és egyebeket, pedig kőgazdag, youtubon is látható "szakemberekhez" is volt szerencsém. Ennek ellenére próbáltam kerülni őket, pedig nem vagyok rasszista.
Rohadt melegben pedig légkondicionált helyiségben tárgyalgatunk, nem a sztyeppén.
Void Bunkoid 2018.02.12. 20:57:32
Mondjuk ezek általában azok a fejlesztők, akik még csak monitoron láttak meztelen nőt, és szegények jól is tudják, hogy esélyük sincs, így már meg sem próbálnak piperkőcnek vagy szexinek látszani.
Illetve egyetlen darab fejlesztőt ismerek, akinek van csaja, az viszont akkora tankaranka (ilyen tipikus jóóó nagy darab rokker), hogy az acélbetétes bakancsában kocsival ipszilontolatás nélkül meg tudok fordulni :)
AgiHuszka 2018.02.12. 21:07:55
Lacfi Ági valóban hasonló profilú szolgáltatást nyújt mint én, de gondolom a saját szakmádban sem te vagy az egyetlen, aki adott munkakörben dolgozik. Biztosíthatlak arról, hogy találkoztam Lacfi Ági nevével amikor versenytárs-elemzést csináltam (merthogy közgazdász vagyok, és a vállalkozásom megalapítása előtt ezzel sok időt töltöttem) és határozottan nem ő az egyik példaképem ebben a szakmában. Kezdjük ott, hogy én egy (két) generációval fiatalabb vagyok.
Az én elsődleges célcsoportom azok a késő-X, Y generációs fiatalok, akik már sokan vannak vezető pozícióban multiknál és nagy cégeknél, de még akarnak alakítaniuk a saját stílusukon. Sőt, folyékony angoltudásommal lefedem a multiknál dolgozó rengeteg expat dolgozót is. Én azt gondolom, vannak pár tíz-vagy akár százezren is azok az emberek Magyarországon, akik hasznát vehetik egy stílustanácsadónak.
Merthogy a stílus az ember. És erről szól a cikk. A stílusoddal közölsz valamit magadról, ha akarod, ha nem. Ezek az emberek, akik a cikket ihlették, egytől egyig mondtak valamit a stílusukkal. Amire néha nem hallgattam, hallgattunk, és mégis leszerződtünk velük. Hosszú távon egyébként az általam felsorolt stíluselemeket hordó emberek hozzájárultak ahhoz, hogy a cég pénzügye sokkal komolyabb credit checket és háttérkutatást csináljon minden egyes szerződés előtt. De oda el kellett jutni valahogy! :)
És egyébként nem, az öltözködés nem teljesen szubjektív. Vannak olyan dolgok, amelyek egyezményesen jelentik a tisztelet megadását az öltözködéssel. Persze lehetnek eltérések kultúrák között, de alapvetően én az angolszász, amerikai és nyugat-európai cégekhez vagyok leginkább szokva, némi kelet-európai felütéssel, merthát Magyarországon vagyunk.
Az üzleti prokollban igenis kell általánosítanunk.
Akinek a szőrös mellkasa kikandikál az inge alól, az annyira leszarja az üzleti kereteket, hogy még gombolkozni is derogál neki. És az én tapasztalatom az, hogy pontosan így fog szarni a megegyezésetekre és a fizetési határidőre is. Nem írhatom le, pontosan kik és mely cégeknél történtek ezek, mert köt az üzleti titoktartás, és azért sok pénzt kérhetne tőlem a volt cégem. Nem akarnám elrontani a velük ápolt jó kapcsolatot! :)
Egy tanácsadó mindig szubjektív. Sőt, továbbmegyek, az emberek által végzett munkába nem lehet nem belevinni a szubjektumot, mert emberek vagyunk. Ha gépek lennénk, nem így lenne.
Az én szubjektumom abból a többévnyi tapasztalatból jön, amit a karrierem során éltem meg, és ami az előrehaladásommal formált.
És még egy kicsit a karrierutamról:
A Stradivariusban egyetem alatt dolgoztam, amikor a második, közgazdászi diplomámat csináltam, lassan 10 éve, és büszke is vagyok ezekre az évekre. Szerintem tisztelendő dolog az, amikor az ember egyetemista korában nem csak a szüleire támaszkodik, hanem saját pénzt is keres. Én a mai napig erre bíztatok minden fiatalt, aki bármilyen körülmények közt is hozzám fordul karriertanácsért.
ui: a linkedin mutatja, ki nézi meg a profilom. Nem fogok itélkezni feletted, de akkor te se tedd. És gyere, kommentelj máskor is! :)
AgiHuszka 2018.02.12. 21:16:17
IT-soknál a szandálzokni is simán játszik. Egyszerűen több van az agyukban, mint ilyenekkel foglalkozzanak.
Interjúkon rengeteg furcsa dologgal találkoztam. De ha nagyon para volt a kinézet, és jó volt az ember, akkor amikor interjúra készítettem fel, beszéltünk a kinézetről is. Aztán vagy megfogadták, vagy nem. Én nem soha nem tartottam magam rugalmatlan HR-esnek, és az én célom is volt, hogy sikeresek legyenek az interjúalanyaim, mert az azt jelentette, hogy elégedett lesz az ügyfél, és boldogan fizet nekünk az új emberért.
Teljesen más ez, mint amikor valaki képtelen inget begombolni, úgy néz ki mint aki a mucsajpusztai diszkóba készül csajozni és még úgy is viselkedik, mint aki megtehet bármit. És ezek szinte mind tárgyalási szituációban történtek, nem az általam vezetett interjúkon! :)
AgiHuszka 2018.02.12. 21:21:09
Eljön annak is az ideje.
Hidd el, a karrierváltásomhoz nagyban hozzájárultak a (teljesen oda nem illő) picsaszoknyák viselői a munkahelyeken! :D
Elég durva outfteket láttam már nőktől munkahelyen. Eleve nagyobb bakikat tudnak lőni a nők, mert nem az van mint férfiaknál: hogy ha tárgyalás akkor öltöny és ing, és ezt viszonylag könnyű abszolválni.
Több a lehetőség és több a cifraság is...:)
AgiHuszka 2018.02.12. 21:23:55
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2018.02.12. 21:27:34
Az átlag HR-es sosincs leszidva, ha NEM vesz fel valakit, tehát bármilyen random extra szűrő használata kialakulhat. Az általánosítások teljesen természetesek, és sehol sem jelenik meg hibaként az elszalasztott munkaerő, mivel senki sem szerezhet tudomást róluk.
Ugyanez igaz a tárgyalásokra is: a nem megkötött üzletről nem lesz tapasztalat, simán kialakulhatnak random szűrők itt is, megszokásokból és egykori első benyomásokból.
Lebarmozott vidéki 2018.02.12. 21:35:46
Lószart, mama.
Az a régen rossz, hogy fingod sincs, melyik része a küllem, és melyik a tartalom.
Bolshevik 2018.02.12. 21:37:56
MPL firstlady 2018.02.12. 22:13:34
változatlanul egy konkrét esetet sem soroltál fel, amiből ezekre a következtetésre jutottál.
hidd el, ismerem az üzleti etika fogalmát, tehát nem névvel címmel, pedigrével vártam az esetleírást. és nem azt, hogy az ilyenekkel megszívtátok...
a protokollt, de még az öltözködést sem kell bemutatnod, volt kitől tanulnom.
ha kihallanád a halvány iróniát, tán nem vennéd magad ennyire komolyan, és nem szenteltél volna önnön méltatásodnak itt többsoros kommentet.
mert nem kell bizonygatnod a tapasztalatod, hogy hol mit csináltál, a széles látókör mindenkinek jár
magam is nagyra becsülöm a diákmunkát, de mivel nem láttam sem tanulmányt, sem hasonló tapasztalatot a profilodban, ami ezekre a kijelentésekre "stylist"-ként felkent volna, csak a stradivariust, ezért volt a kérdőjel...
én meg tanulnék tőled, de sajnos nincs mit....
változatlanul nem győztél meg arról, hogy ezek az általad felállított tézisek miért lennének igazak.
azon kívül persze, hogy vad szarozásba kezdtél, hogy a partner "leszar" mindent, mert szőrös, meg pecsétgyűrűben jön...ahha..
A stílus maga az ember: ezzel meg kitörölheted a feneked.
A stílus nem csak az öltözetet jelenti....
Buffon pedig nem a ficsúrokra gondolt, mikor a stílusról beszélt.
sok sikert a vállalkozásodhoz!
azért a kinyilatkoztatásokkal bánj csínján. ugye megengeded, hogy a tanácsadói szubjektumom ezt mondassa velem? :)
2018.02.12. 22:37:40
Kivéve, ha éppen kemoterápián vagy.
Mert akkor mosakodhatsz 5 percenként, akkor is messziről bűzlesz.
Főleg a Folfox protokoll szerint adott 44 órás 5-FU miatt.
Egyébként a gyűrűvel és az ékszerrel nem értek egyet.
Nekem nagy, pecsétalakú ezüst gyűrűm van, és mivel egy emlékhez kötődik, senki kedvéért nem veszem le!
Arról már nem is beszélve, hogy ha valaki azok alapján ítél meg egy embert, hogy mit hord és mije van, na az nálam már eleve mehet a levesbe!
Szarazinda 2018.02.12. 22:46:48
IT-soknál a szandálzokni is simán játszik. Egyszerűen több van az agyukban, mint ilyenekkel foglalkozzanak."
Nalátod, szóval mégiscsak összetettebb dolgok ezek.
Bambano 2018.02.12. 22:55:09
- nem menő hercegnek lenni, a star wars filmből is kivágták őket
- fekete öltönyt egy helyre visel úriember, máshova nem: temetésre.
- lehet, hogy én ufó vagyok, de az én környezetemben a kockák nem antiszociálisak, és csomónak menő csaja van. a többségnek meg normális.
- igaz, hogyha pólót veszek, nem izzadom át az ingem. mert az a szekrényben marad.
frizbikígyó 2018.02.12. 22:56:23
Bambano 2018.02.12. 22:57:04
a többi felesleges fux.
ezen kívül a hideg és a meleg színeket nem keverjük. ez szokott még gyakori hiba lenni.
AgiHuszka 2018.02.13. 02:46:46
AgiHuszka 2018.02.13. 03:09:48
A stylistságra is régóta készültem munka mellett, még mielőtt félreértenéd. Elméleti képzésen, színtanácsadói képzésen és gyakorlati stylist képzésen is voltam, a mai hazai scéna legjobbjainál. Nagyon hálás is vagyok a tanáraimnak, mert rettentő jó és használható tudást adtak és emberileg is toppon voltak. Jól választottam. A linkedinre nem írtam ki az okleveleimet adó képzéseket, mivel nem egyetemi rendszerűek, nem tartottam fontosnak. Ügyfelet nem onnan szerzek, illetve nem kezdtem el a linkedin-kampányolást, így nem láttam értelmét.
És tisztázzunk valamit: ez egy blogposzt. Egy blogposztban azt ír az ember, amit akar, akár szubjektív hozzáállással, akár objektívvel. Nem kinyilatkoztatás, csak egy vélemény. Egy a sok közül. Nem akarlak én téged meggyőzni semmiről. Miért gondolod, hogy ez a célom?
Az én blogomon az én gondolataimat olvasod. Nem szögezem le az elején, hogy bárkit is meg akarok győzni - a blogposzt inkáb az élet által ihletett szituaciókból született meg a saját tapasztalataim alapján. Üzleti titkokat pedig tényleg nem adhatok ki. Biztosan tisztában vagy azzal, milyen jogi következményei lehetnek annak, ha igen.
A tanácsadói stílusomra vonatkozóan pedig kedves vagy, de nem érdekel egy idegen tanácsa. Sok évet töltöttem el ‘tanácsadó’ titulusban, sok mentorom volt akkor is, és a stylistképzés alatt is. De még ha nem is így lenne, hasonló a hasonlót vonz. Megtalál az, akinek meg kell.
Ugyanakkor ha továbbra is leírod, hogy “nem győztelek meg” és tovább folytatod a trollkodást, ki foglak moderálni. És egyszerűen azért, mert nem akarlak meggyőzni semmiről. És nem, nem irónia érződik az írásodból, hanem fennhéjazás. A kettő nem ugyanaz!
AgiHuszka 2018.02.13. 03:11:13
AgiHuszka 2018.02.13. 03:13:23
Az a 3 dolog viszont, amiről én ebben a blogposztban írtam, azok pofonegyszerűek! ;)
AgiHuszka 2018.02.13. 03:25:29
És igazad van, ezek tényleg csak ártalmatlan apróságok, viseletek, szokások. De ha a tárgyalópartneremen láttam, valahogy minden egyes alkalommal rosszul sültek el az olyan dealek amiket ilyen emberekkel kötöttünk. Tőlem függetlenül, tehát még az én előítéletem se jatszott közre, mert mondjuk a csapatom kivitelezte a projektet, nem én személyesen. Egy alkalmat nem tudnék mindani, hogy ne lett volna valami rossz vége. Pedig szuper emberekkel dolgoztam, mindent beleadtak, ebben biztos vagyok. Ez nem lehet véletlen! :D
Néha az élet írja a legjobb sztorikat! :)
Szelid sunmalac 2018.02.13. 08:54:26
Szelid sunmalac 2018.02.13. 08:56:45
Egyszeruen nem hiszem el, hogy elvileg felnott emberek nem tudjak hogy mukodik a vilag.
CoolKoon 2018.02.13. 09:13:04
VáradiJános 2018.02.13. 09:13:15
VáradiJános 2018.02.13. 09:18:37
Nekem nagy, pecsétalakú ezüst gyűrűm van, és mivel egy emlékhez kötődik, senki kedvéért nem veszem le!
Arról már nem is beszélve, hogy ha valaki azok alapján ítél meg egy embert, hogy mit hord és mije van, na az nálam már eleve mehet a levesbe!”
Teljesen igazad van, ne alkudj meg ilyesmiben! Te így is sikeres vagy, alig fér el a sok-sok barátod a 15 nm-es albérletedben.
Szelid sunmalac 2018.02.13. 09:28:53
2018.02.13. 09:52:49
Nos, ha a között kell választanom, hogy a magadfajta vagy senki, inkább a senkit választom. Ismered: Ha barátot akarsz magadnak, vegyél egy kutyát.
2018.02.13. 09:54:32
Hogy egy gyűrű és egy urna hogy viszonyul egymáshoz, ezt csak és kizárólag Te érted.
rnz 2018.02.13. 09:56:34
Szelid sunmalac 2018.02.13. 09:59:51
Neked meg egyszerubben: Ha fontos a gyurud, hordd akkor, amikor nem befolyasol semmit.
VáradiJános 2018.02.13. 10:08:24
Esküszöm, hogy nem akartam kitúrni a népes társaságot
commentes nikk 2018.02.13. 10:19:03
2018.02.13. 10:35:49
Miki Gottlieb 2018.02.13. 10:43:12
alalala 2018.02.13. 10:47:05
Nem-e? Az araboknál élsz? Vagy merre, hogy a politikusok meg a bankárok meg a ... nálatok nem öltönyben járnak? :D
Én amúgy szeretek ingben lenni a munkahelyen. Legalább kicsit elkülönül a privát élettől meg valamivel elegánsabb is. De lassan kezdem magam képmutató, átbaszós szarnak érezni miatta, úgyhogy alighanem munkahelyet kell váltanom. :(
Toxic Waste 2018.02.13. 10:52:31
Tegnap is belefutottam egy addig ismeretlen blogon hasonló témájú posztba, és akkor úgy gondoltam, hogy nagyon szórakoztatóak ezek - bár utólag belegondolva (remélve), az inkább provokáció lehetett, talán ezért is működött. Ennél viszont a felütés (a poszt maga) elég gyenge, de a hozzászólásokban annyira túltolja a szerző, hogy az már inkább szánalmas.
Persze csak nekem az, annak nyilván nem, aki tud azonosulni az itt hirdetett nézettel, és szintén nagyon komolyan veszi magát, meg az öltönyös - tárgyalós - jobbvagyokmertjobbanöltözöm (na jó, ne legyek rossz fej: jobbvagyokéseztazöltözékemmelisjelzem) életét.
loading 2018.02.13. 10:53:45
Pecsétgyűrű+aktatáska = jobb elkerülni az üzleti ügyeket, nekem ez a saját tapasztalatom.
CoolKoon 2018.02.13. 10:57:06
CoolKoon 2018.02.13. 10:57:47
CoolKoon 2018.02.13. 10:59:06
CoolKoon 2018.02.13. 11:02:18
Szelid sunmalac 2018.02.13. 11:13:41
Most adhatod nekem itt ahulyet, hogy de nem is, meg majd egy par magyar kemeny legeny megvaltoztatja es mindenki ugy ul be targyalni, mint a Zambo Jimmy a koncertjein, de ha oszinte vagy, akkor ez egy kurva nagy marhasag.
deckard_r 2018.02.13. 11:39:45
Az meg, hogy fel sem tudod mérni, hogy a világnak milyen kis részéről van csak fogalmad szépen erősíti a HR-es szakmával kapcsolatos sztereotípiákat...
Nagy kárt mondjuk nem csinálsz, mert aki abban a világban mozog, ahol az ilyen döntéseknek súlya van, annak vagy megvan, vagy meglesz hozzá a tapasztalata, a többinek nemigen érdekes, esetleg jót röhögnek rajtad:)
Miki Gottlieb 2018.02.13. 13:14:23
loading 2018.02.13. 13:18:05
alalala 2018.02.13. 13:25:28
Pont fordítva. A látszat alapján nem tárgyal valakivel :P
Ami lássuk be tényleg rég rossz. A micsoda nőben is hogy hoppon maradtak a ruhaboltosok. :D
IV. (Parkoló) Béla · http://aparkolokiralyai.puruttya.hu 2018.02.13. 14:32:20
A Miskolci Egyetemen (regi neve NME, Nehezipari Muszaki Egyetem) szokas az emlekgyuru. Elvileg csak azok kaphatnak akik apoljak a diakhagyomanyokat, amik eleg regrol szarmaznak.
Az alapjai 1735-re nyulnak vissza Selmecbanyara.
Dunaujvaros, es Sopron koveti a selmeci hagyomanyokat.
CoolKoon 2018.02.13. 15:30:27
CoolKoon 2018.02.13. 15:34:02
Toxic Waste 2018.02.14. 09:04:36
Szóval emiatt soha meg nem változtatható törvénynek beállítani azt, hogy első látásra, az öltözéke alapján kell dönteni arról, hogy valaki tárgyalóképes-e ("komolyan vehető-e")? Nekem ez kevés. És nyilván minél több ember gondolja így (persze segít, ha egy részük a már "komolyak" közül kerül ki), hogy ez okafogyott, annál hamarabb változhat ez. Az IT-ban valamennyire már sikerült is.
pendinguser 2018.02.16. 10:06:05
nem akarok vitát nyitni, ezért csak annyit fűzök hozzá: a te esetedben pontosan megértem, hogy ki kell bekkelni az instabil ügyfelet, sok esetben nem lehet nemet mondani. Meg a kultúrális különbségeket is át kell hidalni.
Én építőiparban dolgozom, és egy megbízhatatlan láncszem extrém esetben munkahelyi halálesettel is végződhet. Általános esetben pedig határidő problémákat okoz (kötbér=veszteség). Bíróságra menni pedig tényleg felesleges, csak milliárdos kérdésekben érdemes a 10 éves folyamatot végigjátszani.
A magam részéről a saját hobbimat, a viselkedéspszichológiát használom fel arra, hogy 'kiszagoljam' az ügyfél elhalgatott információit, mert egy nálunk nincs olyan hogy valami simán megy, egy olyan fél aki nem is próbálja tartani amit mond évekig tartó, napi szinten jelentkező, haszon nélküli szívást eredményez.
Alapvetően ezért olvastam el a cikket és mint 'hobbiszakértő' fűztem hozzá a kommentjeimet
alalala 2018.02.16. 10:20:00
Ez mennyire szokott beválni?
pendinguser 2018.02.16. 10:27:45
alalala 2018.02.16. 12:39:54
Ez persze attól is függ, hogy melyik oldalon ülsz, de gondolok itt olyanra, hogy pl. megbízóként látod rajta, hogy kamuzik a határidővel kapcsolatban és ahelyett, hogy egyből elhajtanád, megpróbálsz közös nevezőre jutni vele, ami végül jó döntésnek bizonyul?